Ако не можеш да обясниш нещо на 6 годишно дете, значи ти самия не го разбираш.

Алберт Айнщайн

Казвам се Калоян Георгиев и имам над 27-години опит в продажбите и управлението

През последните 17 години заемах висши ръководни постове в различни компании и предприятия, през последните 20 години от кариерата ми, промених продуктите, с които работя от бързооборотни към B2V технически решения, включително и инженеринг. Това ме направи изключително запознат с много различни отрасли в индустрията и ме научи да обръщам внимание дори и на най-малките детайли.

Мисията ми е направя добрите бизнес практики приложими и осъществими в реална бизнес среда.

През цялата си кариера съм работил с хора от най-различни култури, държави и на всички нива във фирмената йерархия. Имах щастието от съвсем млад да разбера, че общуването с различни хора е най-голямото богатство, което генерира идеи и успех в бизнеса. През целия си кариерен път определих, че моята мисия е да работя с хора, и да помагам на различни организации да използват най-ценния си капитал - хората.

profile picture profile picture

Техническото образование

Техническото ми образование винаги е било отлична основа за надграждане на уникални знания в множество индустриални приложения. Към днешна дата си давам сметка, че основната заслуга за техническите ми компетентности е базирана на практиката и комуникацията със стотици механици, работници и специалисти. Имах уникалния шанс да бъда партньор на световни имена като “Kaeser Kompressoren, Parker Hannifin, Mitsubishi Forklift Trucks, Gedore Group и др.

През последните години се чувствам предизвикан да споделям бизнес опита си в интерес на клиентите си, но и съм отворен да уча непрекъснато нови неща. (в това число и завърших 2-ра магистратура преди 2 години по Икономика на човешките ресурси)

Началото

Всичко започна с...

Всичко започна с подготовката ми във военното училище като танкист и като офицер команден профил. Това се получи като следствие на семейната ни професионална военна традиция. Военната техника, на която бях обучаван ми даде много задълбочени практически познания върху механиката, хидравликата, пневматиката, както и организацията на ремонтни дейности, а подготовката ми като командир ме сблъска за 1-ви път с управлението на човешки ресурси в най-практичния му вид. По това време бях на 21-22 години и вече ръководех хора и ме обучаваха как се ръководят хора.

Този тип работа и до днешен е изключително вдъхновяващ за мен, защото подхода към толкова много и различни хора е изключително разнообразен и комплексен. В него виждам разнообразие, творчество и стремеж към конкретен резултат или постижение. Краткия ми стаж като офицер ми създаде самочувствието, че съм добър организатор, психолог и ръководител, който умее да взема решения.

От рекламен агент до регионален мениджър

Прехода ми от държавния сектор в бизнеса беше един голям скок в неизвестното, защото аз все още не бях подготвен за частния сектор. Първите години започнах от най-ниското ниво като рекламен агент в издателска къща, а в последствие и като пътуващ търговец, отговарящ за продажбите на различни бързооборотни продукти в София и различни региони в страната. През този период открих, че умението ми да общувам с хората с лекота ми помага в печеленето на клиенти, а добрата организация и амбицията за постижения ми дадоха един бърз растеж в кариерата.

За период от 6 години се издигнах до регионален мениджър по продажби и известно време работех като бранд мениджър. При тях вече започнах да ръководя екипи и да отговарям за бюджетиране, бизнес планиране и да отчитам групови резултати. В тези години научих изключително много от практиката за маркетинга, рекламата и продажбите и смело мога да твърдя, че изградиха в мен солидна база управленски умения, над които да надграждам.

Навлизане в B2B пазара

Следващата важна кариерна стъпка за мен беше преминаването в B2B продажбите с индустриални продукти. Търговията с технически продукти, услуги и цялостни технически решения за множество различни индустриални приложения, разшири в пъти кръгозора на моите познания в продажбите. В много от случаите доставях на клиентите си не просто продукти, а пълни инженерингови решения, като например:

Организация на складови стопанства;
Проектиране и изграждане на компресорни станции
Пълен инженеринг на тръбопроводи за технически газове
Хидравлични системи и много други.

В този период от кариерата си бях изпълнителен директор, член на борда на директорите, и като такъв, преминах през множество международни обучения извън страната, свързани с управлението на хора и процеси.

Един от най-ползотворните периоди за моето израстване като мениджър бяха 9-те години в “Евромаркет Груп”, където при започването си на работа, компанията наброяваше едва 60 служители, а при напускането ми - фирмата имаше холдингова структура, като само в България, вече бяхме над 800 служители.

В рамките на тези 9 години, имах уникалната възможност да пътувам по цял свят, да създавам стратегически бизнес партньорства и да черпя ноу-хау от едни от най-големите технологични лидери. За този период, основната ми мисия беше бизнес развитие: създаване на нови фирмени структури, извършвайки подбор, назначаване и обучение на екипи, както и бюджетиране, маркетинг и бизнес стратегии.

В следващите няколко години управлявах една търговско-инженерингова и една машиностроителна компания. През този период от време, освен че ръководех екипи наброяващи до 300 души, добавих и значителен опит в специфичната материя - управление на кризи. Като добавка към всички мениджърски умения, придобих и знанията за управление на риска в бизнеса.

Искам и мога да помогна на Вашия бизнес

През всички тези 17 години като изпълнителен директор имах шанса да придобия уникални знания и опит за мениджмънта на компании за бизнес развитието, за маркетинга и продажбите, както и да се запозная с най-разнообразни технологии в различни индустрии.

Винаги съм бил любопитен и любознателен към казусите, в които съм попадал, и винаги съм се стремял да науча максимума от обстоятелствата или технологичните принципи, за да бъда максимално изчерпателен в анализа си и да взема най-адекватните решения.

Дълбоко осъзнах за себе си, че управлението на бизнеса е поне 70% управление на човешките ресурси и едва 30% всичко останало - финанси, маркетинг, продажби, технология. Изключително интересния ми опит за работа с хора ме провокира през 2016г да завърша 2-ра магистратура по управление на човешките ресурси в гр. София. Малко след дипломирането си взех и решението да стана бизнес консултант и да споделя уникалния и безкрайно интересен опит, който притежавам, защото вярвам, че ще е изключително полезен на много компании.